Ana içeriğe atla

Yuttuğum zokadır kustuğum

Kürt siyaseti zokasını yuttum; yuttum ki kendime mahsus bir niyetle o siyasete el verdim. Kürt siyeseti zokasının Amerika’nın, kapitalist hegemonyanın, kestirmeden söyleyeyim küffarın değirmenine su taşıma siyaseti olduğunu işin neredeyse nihayetinde anlamak zokayı yutmuş biri için anlaşılır bir gecikme midir? Belki, belki de değil! Bunu, yani zokayı yuttuğumu yediğim kazık olmasa anlamakta daha da gecikebileceğimi kabul ederek söylüyorum. Peki yeni bir zoka yutmuş olabilir miyim? Bunu göreceğiz. Yeni bir zoka yutmuş isem bile, bu, öncekinin zoka olduğu gerçeğini değiştirmez.

Yediğim kazık nedir? Makam ve mevki elde edememek midir?

(Dünyada ve tabii ki Türkiye'de yaşayan insanların nezdinde bir statüsü olmayan insanların klişe iddiası olsa da...) Bir statü elde etmeyi ömrünün hiçbir diliminde gaye edinmemiş biri için yediği kazığı makam ve mevkiye yormak, makam ve mevkiden başka bir gayeye itimat etmenin mümkün olmadığına inanan düşük karakterli insanların işidir. Yuttuğum zokayı anlamakta gecikmemin en önemli sebebi hususi bir niyetle (buna safça da diyebiliriz) el verdiğim ve fanatik biçimde güttüğüm “Müslüman Kürt!” siyasetinin bir şeyler başarabilmesini, onun makam ve mevki elde edebilmesiyle eşleştirmiş olmamdı. Fanatik biçimde güttüğüm şey bir mevki elde edemedi ama güya o güttüğüm siyaset, temin ettiği fayda dolayısıyla aldığı kuru ve boş bir teşekkür sayesinde kendisine bir kaldıraç görevi verildiğini anladı (işte yediğim kazık). Neyi kaldıracaktı güttüğüm şey? Amerika'nın değirmenine su taşıma siyasetini. Yani yuttuğum zokayı, zokayı yutturanların yüzüne kusmasa idim gavurların lehine sonuçlanan, sonuçlanacak olan bir siyaseti üstelik fanatik biçimde gütmüş ve güya hak, adalet, hürriyet namına gavurların zokasının yutulmasına katkı sağlamış olacaktım: Gâvur olacaktım yani! Halbuki gâvurluğu ret etmektir müslüman olmamın yegâne anlamı ve gayesi!

Peki ne yapmalı?

Madem sen yediğin kazık sayesinde Kürt siyaseti denen şeyin gerçekte Amerika'nın değirmenine su taşıma siyaseti vasfıyla başladığınıı ve o vasıfla işlerlik sağladığını anladın öyleyse Kürt siyaseti diye bir şeyin olabileceğine inanan her insanın bunun büyük bir zoka olduğunu anlaması için senin yediğin gibi bir kazık mı yemesi gerekiyor?

Kazık derine işlemiş, bir çok çam devrilmiş, Müslüman karakter iğfal edilmiş ve güya yeni değerlerle bir kimlik kurulmuş, gâvurlaşma prosesi işlerlik kazanmış ise yenen kazığın sahiden farkında olmak telafisi neredeyse imkânsız, anlamsız ve faydasız bir tecrübe olacaktır. Bütün ilişkilere ve bütün düşüncelere rağmen başa dönmek mümkün ise eğer tecrübe bir fayda temin edebilecektir.

İnsanın yuttuğu zokaya karşı aydınlanmasını yediği kazık hızlandırıcı bir etki ile tetikler. Yoksa kazık yemek aydınlanmanın sebebi değildir.

Aslında yediğim kazık, "Müslüman Kürt!" siyasetinin kendisine bir kaldıraç görevi verildiğini anlamam değildi, bu anlamanın içinde saklı anlam olan "Müslüman Kürt siyaseti"nin bizzat kendisiydi.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İlk taşı günahsız olan atsın!*

İsa mabede girince; Yazıcılar ve Ferisiler** İsa'ya zina suçu işlemiş bir kadın getirdiler. Aralarında şöyle konuştular; "Eğer İsa kadını bu suçtan kurtarırsa, bu karar Musa'nın şeriatına aykırı olur. Bunun üzerine İsa'yı Musa'nın şeriatına uymamakla suçlarız; yok eğer kadını mahkûm ederse, bu kez bu karar kendi getirdiğine aykırı olur. Zira o, merhameti tebliğ ettiğini söylemektedir." Böylece İsa'ya gelip, şöyle dediler; "Ey Muallim, bu kadını zina suçu işlerken yakaladık! Musa bu suçu işleyenin recmedilmesini emretmişti. Bu işe sen ne dersin?" Bunun üzerine İsa eğilip, parmağıyla yerde bir ayna yaptı. Öyle ki, o aynanın içinde herkes kendi suçunu görüyordu! İsa cevap için sıkıştırırlarken, doğrulup parmağıyla aynayı gösterdi ve şöyle dedi; "Aranızda hiç günahı olmayan, kadına ilk taşı atsın!" Ve yeniden eğildi; aynayı çizip bozdu. Bunu gören insanlar, en yaşlısından başlayarak bir bir çıkıp gittiler. Çünkü kirli işlerini gördük

Biji Amerika!

Çoğu kişi bir halt işlediğini düşünmez ama her nedense o çoğu kişi bir kazık yediğini düşünür. Kürt meselesinde işlediğim haltın ne olduğunu yediğim kazığı görünceye kadar bilmiyordum(!) veya bilmeye yanaşmak işime gelmiyordu(!). İslam Devleti olarak ilan edilen ve fakat kısa bir müddet sonra sırat-ı mustakîmden uzaklaşmayı tercih eden Cumhuriyet kadrosunun aldığı kararlar ile tebarüz eden membaya kapitalizm himayesinde ajan elemanların girmesi, ardından ezilen halk milliyetçiliği tezviratıyla kapitalizmin ekmeğine yağ süren solcuların ayartması ve nihayet yetersiz ve sağlıksız ideoloji emzirmenin sonuçlarından olsa gerek modernist veya gelenekçi (benim gibi) İslamcıların da meseleye el atması Kürt meselesini besleyip büyüttü. Kürt meselesi tezviratının kucaklamasına izin veren tahriklerin ayartmasıyla sahneye çıkan İslamcılar Şeyh Said’in, Seyit Rıza'nın, Dersim’in, Zilan’ın bilumum mazlumiyet dayanaklarının keşfiyle intaç edilen güya milli bilincin doruklarında zevklenmeye b